Äntligen lite resultat!

Under flera tisdagar har jag skrivit om min karriär som bolltrollare i Sparreholms SK. Ni som följer bloggen har kunnat läsa att jag kanske inte är någon super lirare det är snarare FCZ standard på mig. Men idag fick jag i alla fall se att jag gjort något på våra träningar som suttit spår. I torsdags så testa vi på en sport som Tom kallade "Wujutsu" vilket man kan googla på så kommer ni till Sparreholms SKs forum där Tom "skryter" om hur nöjd han är med att vi ska träna denna hårda sport"Wujutsu". Men i själv verket så heter sporten "Kung Fu" vilket jag tror att Coach Fredriksson tyckte var jobbigt att uttala eller något liknande. Hur som helst så avslutas "Kung Fu" träningen med tjugo minturs härdning som gick ut på att man delade upp sig i par och slog varandra i magen och sparka varandra på låren för att just härda varandra. Magen var inga större problem men när vi kom till låren så fjolla jag ur totalt tror jag klara av två eller tre sparkar (then i became a sissy little girl). Men killen jag körde med(Eftersom alla stjärnor i Sparreholm är värna om sin intrigitet så tänker jag inte nämna några namn)vill köra hårt så han sa fortsätt du och kör på mig. Så jag stod och sparka ganska hårt på honom en längre stund och så kom Kung Fu tränaren förbi och yttrade några väl valda ord "ligger han inte och gråter så tar du i för dåligt" så jag gick på lite hårdare och han som blev sparkad han stod där sammanbiten och tog emot spark efter spark.

Dagen efter så träffades vi nära jag stod och jobba i affärn och han sa att han hade jäkligt ont i låren och han hade fått hyfsad märken. Idag när vi hade träning fick jag se att dom där hyfsad märkena i själva verket såg ut som två gigantiska blåbärspajer på låren och att dom tydligen hade vart svart innan dom hade fått sin fina blå/lila färg. Så äntligen har jag lyckats med något i min fotbolls karriär.







Det där blåmärket är inte något som jag gjort
faktum är att det där blåmärket ser ganska mesigt
ut om man ska jämför med mitt verk. Färgen påminner
 lite grann fast lite mörkare och storleken är inte ens i 
närheten det lilla blåmärket jag utdela var enligt min  
exakt bedömning typ dubbelt så stort och det stora 
märket ska vi inte ens prata om i fall ni vill slippa mardrömmar.

Hur träningen gick? Jag var som vanligt en katastrof
Men så länge jag har Coca Cola och Grill chips att
trösta mig med efter träningen så är det ingen fara med
mig. Dessutom hade jag en semla som väntade på mig
när jag kom hem "mums" 


Kommentarer
Postat av: cus

omg ! ni e tamefan tokiga .. :P

2008-02-27 @ 12:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0