Det här måste betyda en plats i startelvan?!

Igår kväll trilla ett textmeddelande från coach Fredriksson in på luren. Det var en förfrågan om att skjutsa in och hem från k-holm. Jag var lite trött och seg så jag tänkte "nej" eller något liknande, men sa "ja" konstigt det där. Men till min lycka så vart dom så många att dom valde att ta taxi istället. Så lycklig som ett barn hoppa jag i bingen sent i natt och var nöjd med att ha sluppit köra. 

Klockan sa tick tack och tillsist kom dom arga tonerna från mobilen som säger "du är jä*#!gt slö pysen och det är dags att gå upp". Men när jag titta på klockan så vart jag förvånad 07.27 var jag nästan säker på att jag inte hade stället alarmet på. Det hade jag inte heller det var ännu ett sms från coach Fredriksson där det stod "Tja! Lust och hämta i katrineholm? är försenade till jobbet" eller något liknande. Det är ju sånt här som vore leda till en plats i startelvan eller åtminstone en dyna på min plats på bänken tycker jag.

För övrigt (det är mycket "för övrigt" när jag skriver) så blir jag fundersam över  mitt agerande vid denna komplikation. Vem fixar håret, hoppar i ett par jeans, drar på sig skjorta och favorit tröjan när han ska åka och hämta en fyllekaja? Tror jag att jag ska åka förbi en kanon pingla som är ute på en morgonpromenad dagen efter? En mer anständig klädsel skulle vart typ ett par mjukisbraller och en t-shirt med ketchup fläckar på. 

Skönt att det inte är några fartkameror på vägen mellan Flen och Katrineholm i alla fall. Vilket får mig osökt att tänka på något jag läste i går "In Sweden we have fartcontrols". Och med det önskar jag er en lyckad lördag med mycket sprit och nöjen.  

Kommentarer
Postat av: matilda

Malin och jag har filosoferat över en möjlig levnadsregel: man ska aldrig lämna hemmet utan att vara het. Man vet ju aldrig vem man stöter på. Och man kan ge sig fan på att den gången man smiter iväg i mysbyxor kommer man att möta någon man verkligen inte vill möta så..

Så.. good work, Kalle!

2008-02-17 @ 09:44:37
Postat av: Emelie

jag svarade på ditt sms? fick du det inte?? ja trodde inte att du ville svara vilket missförstånd??

2008-02-17 @ 09:50:32
URL: http://negern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0