En giraff!

På grunda av inspirationsbrist så tänkte jag skriva om en inaktuell händelse. Den ägde rum under en utav Tilda och Williams tillställningar då Tildas klasskamrater var på visit i vår vackra kommun. Jag hade hört på avsides vägar att det fanns ej godtagbara spekulationer om min läggning som jag var tvungen att tillbakavisa(Har ingen som helst uppfattning om hur detta missförstånd hade kunnat uppstått, eller jo kanske men jag vill helst inte prata om det). Så rödtjut jag hade planerat att dricka den aftonen bytes ut mot öl, alla rosa plagg i min garderob var uteslutna, jag la mig till med mitt mest macho uppträdande. Jag får säga att väl på plats så tyckte jag att jag uppnådde önskad effekt.. till en början i alla fall men sen kom "intro-tävlingen". En tävling där det lag som först listar ut vilken låt det är som spelas får poäng. Lagen var damerna mot herrarna, kampen var jämn och tävlingslystnaden på topp. Det spelades hårda tuffa låtar poängen delades ut till höger och vänster och plötsligt händer det.. Det är helt tyst och ett vackert stillsamt stråk intro når kombattanternas öron i si sådär två till tre sekunder innan jag flyger upp ur soffan innan någon ens haft en förhoppning om att komma på vilken låt det var som spelades och utbrister "I believe i can fly med R. Kelly". Det blev tyst som i graven, man kunde höra sitt eget hjärta slå "dunkdunk, dunkdunk". Domaren (Petra) tittar upp med häpen blick och säger"Det är ju rätt". Ett jubel brister ut i herrlaget som tystnas ner och till sist byts ut mot skeptiska blickar. Jag tänker okej det där kanske är lite "gayvarning" men jag ska inte låta det hända igen. Tävlingen fortsätter i samma anda känns bra att ha fått ett lite grepp om tävlingen. Då det plötsligt händer igen, istället för någon utav dom häftiga låtarna vi lyssnt på innan så kommer ett lugnt vackert piano intro och nu var jag så inne i tävlingen så jag helt glömt bort det där med att hålla mig i skinnet så jag ställer mig upp och svarar"Elton John, Your Song"
 
Det hela slutade med att killarna tillsist vann tävlingen. Spekulationerna kanske inte tillbakavisades helt och hållet. Jag tappa en nästintill full tequilaflaska utanför min ytterdörr när jag kom hem(detta efter att jag retat seb efter han tappade Johanna och hans flaska med sprit när vi kom fram till Sparreholm). Men men jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta inlägg. Kanske vill jag bara skriva av mig, eller kanske fördriva tiden, jag kanske bara söker upprättelse efter den felaktiga misstanken. Jag kanske helt enkelt söker lite sympati bara. Men men vi avslutar allt med ett citat från den vis Nalle Puh(Detta citat passar väldigt väl in med hur min gode vän Thobias Ljunkvist tänker)

"Om personen du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat"


Kommentarer
Postat av: Matilda

KLOCKRENT!!!!!! Fika idag om du är sugen! 16.00

2008-02-19 @ 08:16:22
URL: http://pimmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0