kallekallecuta...

I´m a taxidriver i flen tydligen eller något. Visst att jag inte gör så mycket i veckorna men en fredagskväll vill man inte hålla på och köra runt på sin lillesyster. Men efter som jag inte hade någon bra undanflykt till att avstå så fick det bli så.

Jag funderar på att skriva ett litet uppslagsverk med bra undanflykter för när just sådana och liknande situationer som denna uppstår. Då kan jag ta upp mitt lilla referensverk och slå upp"Undanflykter för att slippa köra runt sin lillasyster mitt i natten"

Och där skulle det stå någon i stil med:
1. Jag hade gärna gjort det men jag har träningsvärk i mina ben så jag kan inte köra bil
2. Som miljöaktivist så har jag tydliga principer om att inte köra bil efter klockan 18.00 fredag till söndag
3. Jag är för deprimerad för att köra bil just då.

Jag vore faktiskt gör den boken men jag är nog lite för bekväm(Mycket bättre än att säga att man är för slö)för att lägga ner den mödan det skulle kräva. Men om någon skulle få lust och skriva boken kan ni ju höra av er till mig så delar vi på förtjänsten. 75% till mig för den bra idén, 20% till dig för din insats och 5% till smörgåstårta.

Här hade jag tänkt avslutat med en liten bild med mig själv sittandes i en taxi i kläd i turban stort svart skägg och ett par runda solglasögon läsandes det fina lilla referensverket. Men som sagt jag är lite bekväm så ni kan ju istället få tänka er hur det hade kunnat sett ut(det är nyttigt och fantisera ibland)

Kommentarer
Postat av: Sofiia

Oh, 5% till smörgåstårta! Det är ju gott, så då skriver jag mer än gärna! :P
Hoppas allt är fint med dig! :)
Kram Fia!

2008-02-08 @ 13:21:23
URL: http://fiian.blogg.se
Postat av: Fian

Aha, vad härligt det lät! Jag gör väl ungefär det samma, förutom att jag pluggar massor också! :) Så du har inte hittat nåt lockande jobb ännu då? :)

2008-02-08 @ 17:44:52
URL: http://fiian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0