Och hans kompis elefanten

Dåså ännu en dag och det känns ju superduperhyperkolomisalt jätte kul. Så om man får ställa en liten fråga till sig själv "Carl hur långt har du kommit? Vart står du nu?" Svaret på den frågan är typ inte så långt kanske. Jag är lika arbetslös som jag vart den senaste tiden och jag dricker lika mycket kaffe och slöar som förr.

Då får man fråga "Har det inte skett några förändringar alls?" Jo men det tycker jag, T.ex. så har även jag börjat kolla på det här scrubs, schubs, stubs eller vad det heter. Jag får ta och erkänna det alla redan vetat innan mig att det är faktiskt väldigt underhållande(Fast utan Dr. Cox hade det knappt vart sevärt). Jag är ganska less på gitarren nu för tiden och spelar typ bara när det är rep. Det var väldigt länge sen jag hade en sån downperiod med gitarren men förhoppningsvis så vänder det snart. 

Annars så är det väl inte så mycket nytt eller jo  jag har ju förstås kommit på en snilleblixt som alltid. Denna gång är det faktiskt en riktigt bra. Jag satt här och tänkte lite grann på Mc Donalds och hur jäkla mycket pengar dom måste dra in på lite halvtaskiga burgare som har försatt folk i i-länderna för ett stort fetma problem. Men är det bara onyttig mat som är god? Jag funderar på om man inte kan typ samla in massa bra goda och nyttiga maträtter och öppna en snabbmatskedja som är lite bättre än alla andra. Lite nyttigare, lite godare, lite finare och den skulle heta något i stil med "Charles den fenomenale kungen av nyttig och bra snabbmat". Man skulle ha nyttiga burgare och pizza, god sallad, sushi och man skulle ha GI-alternativ. Men då måste man först besvara är verkligen nyttig mat god? Väldigt bra fråga. Sen så är det som med alla mina idéer att det är någon annan som måste förverkliga dom då jag är för slö och dessutom har begränsade kvalitéer i köket. Till och med tevatten kan vara knepigt att få till tycker jag.

För övrigt så är nya King ute nu"jippi"så när jag väl har tjänat ihop tillräckligt med energi har jag tänkt att jag ska upp på stan och inhandla den. 

Eh pallar inte skriva mer nu tror jag så eh, heeejrå!  

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hörrö, har du ingen vattenkokare? Skaffa det så blir te-vattnet en busenkel grej! ;P

2008-02-21 @ 14:35:39
URL: http://fiian.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker du ska göra slag i saken med den där "snabbmatskedjan". På den skulle du kunna sitta hemma i soffan o bara håva in pengarna. För att komma igång och få företaget "över tröskeln" (dvs. innan det börjar gå med vinst) så måste du nog investera STORA pengar om du inte tänker lyfta på arslet själv... hmmm... tror iaf att det skulle bli en ENORM HIT!!! ;P

2008-02-21 @ 20:58:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0