Undvik och läs det här(gnällspik varning)

Jag fick sådan lust att klaga och gnälla lite. Men nu när jag tänker efter så är det så tråkigt med klagan och gnäll och typ tyck synd om mig fasoner så jag ska försöka låta bli att klaga.Eller jag gnäller klart snabbt och kortfattat istället. Jag saknar inspiration nu och det är så frustrerande(så där var gnällandet klart då)

 

Att gnälla bra är en mycket svår konst som inte jag behärskar misstänker jag. Man måste se upp med hur man utrycker sitt missnöje. Det allra jobbigaste är just dom här "Vem som helst tyck synd om mig" ropen många slungar ut. Det blir så tråkigt på något sätt och även om det är väldigt synd om den här personen så blir det så mycket svårare och tycka synd honom/henne på ett riktigt sätt.

 

Sen det här med att många klagar över andra då oftast dom själva är lika skyldiga till att världen är så dålig just då för tillfället och vägrar försöka tänka i den andres perspektiv. Men det kan även bli fel åt andra hållet, att man klankar ner sig själv så mycket att det blir jobbigt för åhörarna och höra på allt sitt gnäll om sig själv och det här "snälla du säg emot mig" söket.

 

Alltså nej vad tråkigt det här vart jag sitter ju och gnäller järnet. Det var ju inte så det var tänkt. Men det beror som sagt på min avsaknad av inspiration som får en och komma i en downperiod. Ni vet ju hur det är en sekunden lyfter man upp gitarren tar tre ackord läger ner den när man märker att man sitter och spelar på dom förbjudna låtarna som ?Sweet home Alabama? eller intro riffet till ?Smoke on the water? Usch jag ryser bara jag tänker på det där otäcka introt. Rätt mig om jag har fel men det är ju inte ens bra jag tycker nog egentligen att hela den låten är rätt kass. Jag menar liksom (Döööönt, dööönt, dööönt, dööönt, dööönt dö dööönt, dööönt, dööönt, döööööö, dödöööööönt) Jag blir bara irriterade när jag tänker på den(usch).

 

Nu när jag ändå kommit så här långt kan jag ju fortsätta och gnälla lite till så jag får ur mig allt det här depptänket. Hoppas att det inte är någon som orkat läsa så här långt för det här är verkligen trist. Tror jag skriver det mest för min egen skulle, eller typ kanske något sånt tror jag i alla fall. Vore nog lägga upp en rubrik som varna folk för att läsa det här.

 

Det känns som att jag kommit av mig lite kanske ska lägga ner och sova lite istället. Det är ju inte så ofta jag brukar ha såna här downperioder och när jag väl har dom brukar dom försvinna efter lite sömn. Man liksom bara vaknar och kommer inte riktigt ihåg varför man vart så vresig för och sen är allt frid och fröjd om man glider runt i morgonrocken kanske nynnar lite för sig själv och kokar en kanna kaffe och dricker. Jag börjar redan bli på bättre humör.

 

Föresten jäkligt skön låt eller musikstycke som Patrick Griffin spelar. Man blir så där skönt avslappnad när man hör det här. När jag lyssnar på sån här typ av musik önskar jag nästan att jag hade valt och spela piano istället för gitarr det är ju så grymt vackert med piano. Så lyssna och njut.

 

Aja hur som helst har du läst ända ner hit får du skylla dig själv för det blir inte roligare än så. Trots allt så har jag skrivit dit en varnande rubrik. Jag pallar inte kolla igenom alla stavfel och obegripliga meningar, det är ju inte meningen att någon ska läsa det här och om ni har gjort och frågar er själv varför jag publicerat det så ska jag säga klart och tydligt att jag inte vet. Så ställ inte den frågan sen så blir jag ytterst tacksam. Men men hur som helst, ni ska se att jag lär va mycket nöjdare i morgon. För nu hoppar jag i bingen Keeeetjingaa

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0