Fotboll på hög nivå..

..nämligen nivå sju eller division kanske man säger. Första träningen med Sparre den här säsongen. Är redan uppe i lika många som förra. Jag måste nog faktiskt säga att jag var överlägset bäst idag allt jag gjorde funkade och alla andra såg ut som trötta sjutioåringar bredvid mig. Gjorde nästan mål varje match plus att en sådan bländande teknik har man inte skådat sen slaget vid Lützen.. 
..sen ringde väckarklockan och det var dags för lille Carl och stiga upp. När jag vaknar ser jag motståndare över allt dom omringar mig och krossar mig. Allt blir svart och jag tror jag ska dö. Dessa antagonister beväpnade med fotbollar med ingen förståelse för mänskligarättigheter. Jag står fel, jag springer fel, jag passar fel skjuter ungefär som jag sköt AK5 i lumpen(Efter första gången vi skött AK5 i lumpen förklara mitt befäl att jag var P4:s sämste skytt genom tiderna, ingen dålig merit)det vill alltså säga att jag sköt jä*#!gt dåligt. 

Påtal om att skjut dåligt det får mig och tänka på en match som jag spela för längesen i Flens Södra Fotbollsklubb. Sista minuten av matchen det står 1-1 vi är tillbaka pressad och helt plötsligt så rullar bollen ut till mig. Vad gör han då? Jo han bara älgar för allt han är värd full fart framåt, inte den minsta lilla tanken på håll tätt bakåt. När jag kommer ungefär så att jag har sprungit över halv plan ser jag att jag faktiskt har sprungit ifrån varenda en och det är endast en målvakt 52,5m längre fram mellan mig och målet. Under återstående framryckning hör jag från bänken dova röster som skriker "Kör Kalle bara kör". Allt är som i en dimma jag hör hur våra rivaler skriker "Stoppa den där blonde f#n" När jag till slut är ungefär 5 meter från målet så kommer det alla har väntat på. Han vickar lite rumpan eller något fult som ska likna en fint och skjuter bollen 7-8 meter bredvid mål. Alla inom synhåll ljöd ut i ett jätte garv och jag kunde inget annat göra än skratta med. 

Men tillbaks till dagens träningen. Det ända jag kan försvara dagens träning med var att mitt lag kamma hem årets första poäng i sprintertävlingen och där var jag i allra högsta grad en påverkande faktor.

 Så + sidan lyder: 
1. Jag gick på träningen 
2. Jag skada inte tränaren 
3. Jag var med och vann sprintertävlingen
4. Finns nog inte så mycket mer positivt 

Och finns det en+ sida så finns det en - sida: 
1. Jag var för jä*#a dålig 
2. Jag var ju inte så himla bra 
3. Hade dålig kondtion 
4. Passade dåligt 
5. Jag var svart kläd och fick en gul väst (äckligt) 

Jag skulle kunna fortsätta ett bra tag till 
men jag är så slö så jag pallar inte det
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Cal Larsson... du är ju inte Zlatan men det är fan nära. + sidan du fick kaffe hos Emelie och en jävlig välbakad kaka. haha

2008-01-22 @ 23:37:24
URL: http://negern.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0