Musik, film, Böcker och tidningar!

Här kommer lite tips eller jag ska i alla fall tycka till om lite diverse nöjen.

40 days 40 Nights
Först ut ännu en utav mina favorit filmer nämligen 40 days 40 nights. Kanske inte så grabbigt att ha som favorit film men jag tycker den är härlig en riktig må bra film. Bästa delen av filmen är nog när dom glider i bussen mår alltid lite extra bra då. Josh Hartnett en riktigt skön skådis likaså Shannyn Sossamon fast bra mycket snyggare en Josh då;)
 

Scar Tissue
Sen vill jag passa på och rekommendera Scar Tissue sångaren i Red Hot Antonhy Kiedis självbiografi även fast jag inte läst ut den än. Men det är en skön bok som gör en sugen och lyssna lite Red Hot på spelarn.


Strange Little Girl
Första bland skivorna kommer Tori Amos med skivan Strange Little Girl. Brukar slå på den skivan när jag behöver lugna ner mig lite vilket behövs ganska ofta. Det står under genre Pop/Rock för det mesta men själv skulle jag vilja kalla det  alternativ musik med lite new age känsla. Skönaste låten Enjoy The Silence(Cover på Depache Mode) Även I Don´t Like Mondays är värd och ta en lyssning på om du är intresserad.


Blue Valentine
Tvåa ut bland skivorna kommer Blue Valentine utav Tom Waits. Skönt att sitta och lyssna på en kväll när man inte har så mycket för sig så man slår sig ner med boken och en whisky. Hade lika gärna kunnat tagit skivan Closing Time som även det är en höjdare men att låten Somewhere (Cover från west side story) är  med på Blue Valentine blev avgörande i valet. att ens försöka sätta den här man i ett fack är meningslöst då han spelar så sprida genrer men om man kollar wikipedia så kallar dom det för en blandning av jazz, blues, folkmusik, kabaret och country vilket får dugg som förklaring från min sida.
  

King
Och till sist varje månads höjdpunkt King. Gillar denna tidning skarpt den skänker inspiration, nöje och habegär varje månad. Jag vet inte riktigt varför jag inte prenumererar när jag ändå köper tidning varje månad. Men det är väl det där med mig och vishet. Dock så är en ny King en tidning varje man bör ha i sin ägo en gång i månaden.


Oj är klockan redan 03.30? Jag ska ju upp och jobba imorrn.
Det blir raka vägen till bingen nu och sussa sött och drömma
härliga drömmar om roliga clowner på cirkus kan man ju hoppas
med sån där härlig  cirkusmusik som Homer brukar få i huvudet
när han dagdrömmer bort. men huver som haver god natt folk och fä


Kommentarer
Postat av: Dala

Tom Waits, den lite bättre musikern. Dessutom är han med i filmen Mystery Men, där han uppfinner vapen som inte skadar nån ^^ Dessutom är han lite lik prisjägaren Toombs i Chronicles of Riddick, men jag måste kolla upp om det verkligen är han innan jag kan uttala mig, det var länge sen jag såg den filmen.

2008-01-19 @ 12:27:44
Postat av: Dala

nej, jag tror inte det var han i riddick, men däremot måste vi se The Imaginarium of Dr. Parnassus när den kommer nästa år. Tom Waits Ska spela djävulen i den filmen. jävligt hett ^^

2008-01-19 @ 12:31:19
Postat av: Kallerormen

Det är bokat!

2008-01-19 @ 12:44:05
Postat av: Anonym

Scar Tissue kan vara det mest underhållande som skrivits OM, men bara om man bortser från Liftarens guide till galaxen, blod och död och narnia =)

2008-01-20 @ 10:57:12
Postat av: Petra

Och det sista var självfallet jag, även om jag är aningen vimsig.

2008-01-20 @ 10:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0