Någon som vill bli rik?

Här kommer en till utav Charles finurliga funderingar. Jag tror det är fler än jag som ibland tänker på att det vore ganska nice om man kanske så här typ skulle haft rätt mycket pengar. Jag tror jag har en idé om hur man ska tjäna all dessa kosing. Det värsta är att det inte räcker med bara den idén jag redan har. Man måste nämligen ha en till idé och där kommer kruxet. Grund idén är att komma på världens jä*#a skit grej som egentligen inte är så avancerad men alla behöver den/vill ha den. Jag ska dra några exmpel.

Kapsylöppnaren: Inte så avancerat att göra. Allt man behöver är en bit metall som har en väldigt ypperlig form för att öppna dessa ting med kapsyl på. Men ni kan ger f#n på att han som gjorde den har tjänat en haka som han kan lev på ett tag.

Klädnypan: Två plastbitar egentligen med en liten bit metall har många användningsområden så som att hänga upp tvätt, sätta fast papper när det blåser och sätta för näsan när man behöver bägge händerna fria(eller när man bara är ovanligt slö) Jag är nästan övertygad om att han som kom på klädnypan också klarar sig idag(om han lever vill säga).

BananaGuard: Plastfodralet som ni vet ser ut som en... Gjord helt i plast och ska skydda banan från att bli mosad i väskan. Inte lika övertygad om att pengaförtjänsten är den samma som för de två tidigare nämnda exemplen men någon slags förtjänst gissar jag på att dom även gjort här.

Diverse samlarkort: Ingen oäven idé här har vi saker som ingen behöver men ändå köper. Man får börja med att ta en hyfsad famös sport och gör kort i storlek 8.4x11,2 cm eller ännu bättre gör en oduglig tecknad serie i japan som blir väldigt populär bland barnen som sen tvingar sina föräldrar att konsumera dom här pappersbitarna med figurer på från serien. Jag har själv vart där med "hockeykorten" och fler barn kommer att fall för detta koncept. Viktigt att tänka på är att man här måste anspela sig till barn för det är väldigt vanskligt att få vuxna att betala fyrtionio kronor för nio stycken pappersbitar. Dom här samlar korten är jag helt övertygad om att folk gör oförskämt höga förtjänster på.

Jag skulle kunna fortsätta med mer exempel men jag tror ni nu förstår själv grund idéen. Men som sagt själva svårigheten med det hela är att man då behöver en idé på något som är ungefär lika avancerat som dessa tingen i exemplen att sätta sin tillit på att förverkliga(behöver jag tillägg att saken helst inte ska finnas sen tidigare, om det inte är en väldigt smart uppgradering på saken i fråga). Man måste också lära sig att sålla bland idéerna. Bara för att krabbspads isglass låter som en bra idé i huvudet så betyder inte det att en förverkligan av denna idé kommer bli någon jätte succés.

Än så länge har jag själv bara lyckats kläcka en idé som kanske kan hålla. Men då har jag dock inte ännu kommit på hela lösningen till den. Så den idéen är för tillfället hemligstämplad. Men jag har kommit på att det finns en till ljus sida med det hela och det är om man inte vill jobba ensam så tar man valfri kamrat och sätter sig med och tänka ut dom här idéerna tillsammans(kan förkomma sig som så att det blir en ganska hög kaffe konsumtion under utvecklingen utav den idé man väljer att sätta tillit till) Om man nu inte vill ge upp hela sin karriär som skomackar/sotare/kassör/tidningsbud för att sitta och kläcka smart idéer hela dagarna så kan man lika gärna bli en hobbyidéknäckar som sysslar med att bli rik på sin fritid. Men då har vi i alla fall lärt oss idag att man ska dricka mer kaffe och bli rik.

Haha jag skulle ju kunna göra en hel kurs utav det här(27 poäng "Dom bra idéerna" med professor Carl W.E. Larsson finns även tilläggs kurser som "Dom bra idéernas" i historia 13 poäng & "Dom bra idéernas framtida utveckling" 32 poäng)

image109

Kommentarer
Postat av: Matilda

Hahaha du är så intelligent! Jag kan vara din kaffe-partner in crime!

2008-01-24 @ 19:07:32
URL: http://pimmelina.blogg.se
Postat av: Matilda

Illa att jag har glömt idén.. men den är säkert kanon. I'm in!

2008-01-24 @ 19:13:54
URL: http://pimmelina.blogg.se
Postat av: Sofia

Ja bra idéer har man ju gott om, men sen gäller det ju som sagt det där om utvecklingen av dom och hur det ska gå till, den biten är lite marigare! Man vill ju vara helt säker på att folk skulle köpa sakerna också! :D

Kram kram / Fia

2008-01-24 @ 19:31:10
URL: http://fiian.blogg.se
Postat av: Dala

En glashammare! analkulor som expanderar i mörker! självlysande nattmössor! djurvänliga råttfällor! Maränger med dödskallar på, för helvete.

det där grejar vi, grubbla är vi bra på :D

2008-01-24 @ 19:34:10
Postat av: Charles

Men det är exakt det jag menar Sofia. Man får inte stanna där vid att det är en bra idé man måste vidare utveckla dom. man måste tro! Tro på sig själv och sin idé leva ut sina drömmar och hoppa på det där tåget. För hoppar du inte på vet du inte vad du missar. (Shit alltså jag är grym på att va djup, Eller inte)

2008-01-24 @ 21:53:50
Postat av: Sofia

Ja det där var verkligen djupt! ;P Jodå, klart man måste hoppa på, fast det är ju bara det att jag inte bestämmt mig för om det är bra idéer eller inte som jag har :D

2008-01-24 @ 22:20:14
URL: http://fiian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0