Vänstertrafik förbryllar mig!

Har ni nån gång suttit och funderat över det här med vänstertrafik? Det har nämligen jag och det ger mig lite huvudvärk. Varför kan inte alla köra med högertrafik? I vilket fall som helst om du vänder dig bort 10 sek från datorn och funderar på några ställen där dom har Vänstertrafik.

Dom ställen du börja tänka på vore logiskt vara typ Storbritannien, Irland, Malta, Cypern, Nya Zeeland, Australien och Japan kanske något mer? Hur som helst kan man ju tycka att det i alla fall är praktiskt att dessa länder då ligger på öar. Tänk om Norge skulle ha vänstertrafik vilket jobb med att korrigera om trafiken på gränsen.

Nu är det som så tydligen att det var lite andra länder som har vänstertrafik så som Indien, Thailand, Guyana, Suriname m.n.f. och det är där huvudvärken börjar. Klarar sig varje bilförare bäst f*n den vill eller är det en gubbe som står och säger "nu är det din tur att åka, och nu är det din tur att åka". Jag menar det vore ju bli jätte opraktiskt när man ska byta till högertrafik på gränsen.

Hur som helst är det någon som vet, lite fundersam liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0