Trött och lite dum

Som jag brukar se det så är fredag veckans mål och ännu en gång har vi tagit oss ditt och nu väntar vi bara på finalen som vi benämner lördag eller lördagskväll om vi ska specificera oss. Förväntningar inför finalen? Finalen är alltid bra i Lille Carls värld så själv klart så har vi höga förväntningar på den. Spelar inte så stor roll om det är vilt festande med alkohol intag av den grövre graden eller en mysig hemma kväll med te, mackor och en dålig film i goda vänners lag. Det finns nog goda förutsättningar för en fin final misstänker jag nu när man åker hem till det lila pojkrummet på sveavägen. Men en sak är säkert inget rödvin i helgen.

Alltså jag är en riktig svamlare jämför fredagar med mål och kallar lördag för final. Men vi kan väl lika gärna fortsätta samma väg nu när vi ändå har gått en bit på den. Nu när jag börjat prata om målet och finalen får vi väl ta upp återhämtningen även kallad söndagen. Då må det bli att avlägga visit hos näst äldste brodern Ljungkvist och Trumpetra allt för länge sen man var där som alltid. Misstänker att det börja bli lite shaky nu så här i sista månaden om inte så är det dags för det hör ju liksom till. Nu ska vi försöka spå framtiden här, så här kommer min officiella gissning... Hmmm en kille! Japp jag gissar på att det blir en kille. Då kan ni nästan vara säkra på att det blir en tjej för är det något jag känner till om mig själv så är det att jag har otur i spel och kärlek och tur med vänner om man nu kan kalla "gissa kön" för ett spel vill säga.  

Vad alla börja bli vuxna nu för tiden tycker jag. Tycker att folk ska ha barn till höger och till vänster det är sambos hit och dit med sina själsfränder folk knegar som aldrig för och den här vuxentröttheten börja infinna sig hos allt fler. Till och med jag har kommit så långt att jag i princip har lämnat det trygga pojkrummet men där tror jag det får ta stopp ett tag eller kanske jag tar mig så långt att jag skaffar mig en egen liten lya. Får lite lust och bara göra något spontant som att ta och packa en väska och bara dra iväg en stund. Men men det lär det ju inte bli på ett tag för efter återhämtning så måste vi börja om med seriespelet/måndag.

Helt virigt och osammanhängande som vanligt men jag passar på att säga grattis till min bror som hade födelsedag för typ 48minuter sen och nu kära vänner ska jag börja leta efter en säng och sova i godnatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0