Vin, kvinnor o sång

Tillsist så händer det. Efter om 55 dagar 21år utav mitt liv så har jag aldrig blivit bakis trotts att jag många, många gånger förtjänat det. Men idag så tror jag banna mig att jag åkt dit eller så är jag bara sjuk, sjuk, sjuk vilket inte heller är så vanligt.

Lite annorlunda valborg vill jag säga. Jobba kväll och kom inte hem innan klockan hunnit slå 22:30, Det blev in genom dörren, in i duschen, kläder på, leta reda på vinet, ångra sig i sista sekund och byter tröja och tillsist över till grannen Emelie även kallad J beroende på om det är idag eller igår. Det spelades spel, pratades prata och dracks vin från vissa håll och öl från andra. Hur som helst så slutar allt med att man trillar gatan hem vid klockan 05:00 någon gång typ. Lägger huvudet mot kudden och somnar in i ett härligt rus.

Pipedepip, pipedepip så vart klockan tydligen 09:00 och dags och börja tvätta. Inga problem när man fortfarande är i samma värld som man somna in i. Står där ner och pular in kalsonger, lakan och någon liten tygbit som ska föreställa en tröja tror jag. Sjunger högt för mig själv eftersom jag "självklart" är ensam ner i tvätt stugan... eller?
Men se där stå grannen precis är på gång att ta dom högsta tonerna i min lilla truddelut och muttrar något i stil med "Jag tyckte väl att jag hörde något, dess ungdomar" stänger dörren och lämnar mig skamsen och ensam bredvid detta berg av jalingar.


Sen trilla E-son innan och det vart frukostklubb och tv-spel innan det bar av till gymmet. Föresten så har jag aldrig vart med om en så läskig headrush som den jag fick när jag sprang för att öppna dörren åt Stefan. Hur som helst när vi sen tagit oss till gymmet säger det bara pang och den listiga huvudvärken hade smugit på mig bakifrån. Jag tror jag aldrig vart så dålig nånsin när jag tränat. Nu har jag äntligen kommit hem och funderar på att lägga mig i soffan och tycka jävligt synd om mig själv och skylla över allt detta på någon annan även fast jag vet att det helt och hållet är självförvållat. Undrar vem man ska skylla på Tobbe kanske eller Emelie med sitt rosévin kanske skylla på Gandalf. Undrar vart han är egentligen?

Nehe det må jag säga inte sammanhängande för fem öre men här slutar jag skriva.


  

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jaaaaaaaaa! rätt åt dig. Men tyvärr låter din "bakfylla" ganska mild mot vad jag (tyvärr) är van vid :P Ditt svin! ;)

2008-05-01 @ 15:43:32
URL: http://pimmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0