Det är svårt det där med tvättstuga

Hade fått höra på avsides vägar att vi hade tvättstugan idag (Tobbe berätta det igår). Man kan ju säga att det gick så där, eftersom att Tobbe hade besök så tänkte jag att jag kunde ta den första tiden. Så jag trillar ner där som vanligt fyller maskinerna och märker att jag inte införskaffat något tvättmedel till mina handtvättsplagg.Så jag trillar ner till affären och handlar lite det ena och det andra. Sen när jag ramlar ner i tvättstugan igen så bryter helvetet lös. För där ner står en besviken granne och misströstar över att vi tydligen stulit hennes tvättid och när jag tittar på tvättschemat så ser jag att det faktiskt är skillnad på tisdag och onsdag. 

Så vad gör vi nu tänkte jag för mig själv och kom fram till den enda lösningen. Vi lägger på den berömda Kallecharmen och det gick tydligen hem. Så jag fick den arga grannen att gå från ilsk till att tycka synd om mig så jag fick tvätta klart dom maskinerna jag satt igång och ta torktumlaren. 

Men slutresultat av det hela är att alla mina tvättade kläder hänger i hela lägenheten och Tobbe är i onåd i alla fall en lite stund.

 

Kommentarer
Postat av: Negern

men Cal ajajaj då! miss you darling

2008-11-05 @ 22:41:07
URL: http://negern.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hahaha!! ligger på golvet och garvar

2008-11-06 @ 16:22:29
URL: http://blogg.stefanssida.se
Postat av: Mac

"kallecharmen" ja du..mycket ska man höra

2008-11-06 @ 21:22:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0