Dåligt, bra, sämre och underbart

Dåligt: Vakna som vanligt i morse till Dembo och hela djurgårdsklackens sång ljudandes ur väckarklockan. Eller var det som vanligt? Det kändes som vanligt när jag väckte min rumskompis på vägen mot tandborsten. Det kändes som vanligt när jag satt mig i bilen för att hämta upp kollegorna. Men strax där på börja det att inte bli fullt så vanligt. Det var mer likt något jag skulle vilja kalla ovanligt. För inga kollegor stod och väntade på att bli upphämtade. Konstigt tänkte vi och fortsatte mot jobbet samtidigt som vi började ringa och koll varför dom inte var tid. Då får jag svaret på att det var en ovanlig morgon. Vi var i tid och inte så lite heller vi hade en timme och tjugo minuter på oss att åka vägen till jobbet som tar femton minuter.   
 
Bra: Efter jag fikat med en kompis på stan så gjorde jag något som jag tänkt göra väldigt länge. Jag hämta min cykel som stått kvar vid mitt gamla boende i fyra veckor efter jag flyttat ut. Den har varit saknad.
 
Sämre: Cykeln hjälpte mig inte direkt till att bli en gladare människa. Till att börja med så fick jag stå en halvtimme i regn för att få upp låset. Nu när jag väl fått upp det så har jag lagt märke till att det är helt omöjligt att låsa den igen vilket jag fick veta när jag med hela min styrka försökte få på det på cykeln igen men istället tappade låset på mitt nyköpta baklyse som nu har förlorat funktionen att lysa. 
 
Underbart: Djurgården vann i hockeyn och såg till att min torsdag sluta på + sidan och om jag råkar minnas  den så kommer jag minnas den som en bra dag. 
 
Jag ger torsdagen den 26/11-2009 ¿ ¿ ¿ utav fem möjliga

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ja du Carl dig är det ordning och oreda på-

2009-11-27 @ 07:53:21
Postat av: Mli

Det var bra att du hämtade cykeln Kalle. Bra gjort. Plus till dig. Själv har jag en cykel som stått vid universitetet sen urminnes tider och till 99% står den inte kvar där. Hur slö är inte jag.

Kul att bloggar igen =) Ses på lördag! Kram

2009-12-01 @ 07:32:34
URL: http://www.empadeko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0