Kallt, kallare, Kalle vill inte gå ut längre.

Brrr usch och blä skulle jag vilja säga. Vintern är inte min tid på året. Varje vistelse utanför dörren är en utmaning. Skulle det vara möjligt skulle jag inte visa mig utomhus innan termometern ligger över åtminstone 10 grader celsius med garanti om att det inte blir kallare. Men jag tror att det är ett litet moment 22 dessvärre, så min vän långkalsongen kommer att användas flitigt ett tag framöver. Kallt väder är till för städerna norr om där jag bor så jag kan bestämma själv när jag vill hälsa på det.
  
Dock så har vi lyckats att få till en toppen deal så vi slipper att jobba till 21.00 ikväll. Det värmer lite grann att man kan stämpla ut redan vid 19.00 och man slipper missa hela fredagen.
 
Annars så glider allt lugnt här från hörnet på golvet i vardagsrummet som man med andra ord skulle kunna kalla min sovplats. En trivsam tillvaro med film, musik och böcker. Här skulle jag kunna ligga under tiden jag väntar ut kylan =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0