Han titta upp mot himelen och konstatera att nu är det lördag

Det blirännu en helg i örebro efter en ganska tuff jobbvecka men alla har vi mindre bra veckor ibland. Ikväll så får jag klara mig utan Bill o Bull (Stefan o Tobbe) som har avdelningsfest som inte den här blonda lilla saken är bjuden på. Så jag tar mitt pick och pack(det vill säga min öl) och åker till Tias. Det kan nog bli nice herrn Gren ska ju gästa staden så om det går kan ju folk försöka hålla sig hemma ikväll för det finns risk för att det blir riktigt slirigt ikväll.

Jag vet inte vad det är men jag har haft en liten orolig jobbig känsla från och till den här veckan. Vet inte riktigt vad det handlar om jag trivs som fisken i vatten med att få kommit till örebro och börjat jobba igen. Men det kanske har att göra med att det är en hel del nytt och ta till sig så här i början i en ny stad. Iofs kanske man inte kan kalla det början nu när man bott här i en månad. Men jag väljer och kalla det så i alla fall. Tusan jag har bott här i en månad kanske dags och lära sig stan lite bättre så man slipper skämas.

Aja nu ska jag fortsätta och jobba på ölmagen(Måste ju skaffa lite pondus inför sommaren)

Så ha det finfint alla ketjinga

Kommentarer
Postat av: Big M

Hej kompis!
Kan "trösta" dig med att det tar ungefär 1 år innan man känner sig riktigt hemma i en ny stad (omgivning)... ;-)
Hör av dig när du besöker "fina Flen" igen så får vi ta en fika... :-)

2008-04-27 @ 11:04:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0