Julfest och knyckt gran

Då sitter man hemma i Öret framför en PC-J*vel för att jag med mitt ytterst kompetenta komihåg inte lyckades få med mig strömsladden hem.


Det som hände i helgen hände allt ungefär under lördagen. Jag gjorde karriär som Sport&Lek Kalle igen. Så vem vet om en tre fyra år kanske jag och pappas affär är kvitt. Det är grymt mycket roligare att jobba i affär än att flytta kartonger från punkt A till punkt B, synd bara att det inte är samma pengar.


Sen var det "förfest" hos Ljungkvist den II vilket var trevligt med alla nära och kära vänner och två härliga bebisar. Men lilla Hilda blir fortfarande vetskrämd så fort hon får ögonkontakt med mig. Men vem kan klandrar henne jag är ju lite läskig.


Sen efter förfesten fortsatte vi med att ramla över till mellanfesten hos Tilda och Big W. Där det var spel och dricka upp det sista i påsarna som gällde och det gick förvånads värt bra. Mycket trevligt skulle man kunna säga. Tråkigt var bara att Seb och Cilan inte haka till Amazon. Men vi var ett väldigt trevligt sällskaps som begavs dit hur som helst.


Väl där var det som vanligt när det är fest på Flens inneställe numbero uno, prata, snack, diskutera, dricka och ta några ord med vänner man inte sett sen man inte kommer ihåg när. Festens besvikelse var väl att T och W redan hade knyckt sin gran i år så jag och Jimbo hade ingen att knycka någon gran åt. Men vad gjorde det oss, så klockan 00.00 begav vi oss in i det grön och hämta årets gran som kan va den fjompigaste hittills men hur som helst var det en gran. Men efter vissa omständigheter vart vi tyvärr tvungna att dump granen och ta vår flykt in till baren igen (undrar vad som hände med den granen)


Efter Amazon skulle det styras upp efterfest och jag hade pratat med min musikerkollega Wallbenius den mindre varianten och det lät som att dom skulle styra upp en trevlig efter-K. Men när jag såg vad sällskapet som börja trilla iväg mot stället med stort S bestod av kunde jag konstatera att det bestod av största delen dudes så jag blev ytterst tveksam. Inte för att det sällskapet som gick var tråkigt tvärtom väldigt trevliga människor, men jag tyckte att det skulle va mycket trevligare om det var några fler utav motsatta könet som skulle ramla ditt. Men det sluta hur som helst med att jag hamna där en kort stund innan Petra Å kom med en smart idé. Den gick liten grann ut på att man skulle ge upp, gå hem och lägga sig och så blev det.


Föresten gissa vem som behöver beställa ett nytt VISA?


Trevlig 22:a december på er


Kommentarer
Postat av: Stefan

Usch, vilken ångest med en sån där PeZe =0(

Men om några timmar är det ju påväg hemmåt igen!



Jag ska bara duscha och sen ska jag ringa dig så kanske vi syns på stan! Ha de gött, mannen =0)

2008-12-23 @ 10:06:05
URL: http://blogg.stefanssida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0