Ännu en teori!

När man är som jag har man som jag sagt många gånger förr, tid att sitta och funderar. Den gång har jag funderat över sömn som är något utav ett litet favorit ämne(Jag är en sann anhängare av sömn). Mina funderingar går som så att jobben och samhället vore anpassa sig efter sömnen och  inte tvärtom. Kan va lite svårt och förstå vad jag menar men jag tror att många är rörande överens om med mig att om man har ett jobb som man måste gå upp klockan 08.00 för att hinna i tid till så är man inte trött vid den tiden man skulle behöva sova för att få dom timmarna sömn man behöver. 

Om vi tar ett exempel att kroppen fick sov så som den vill utan att behöva anpassa sig efter några jobb så tror jag att många människor skulle förskjuta sin uppstigning på morgonen med typ 60 minuter eller något liknande. Så om vi säger att vi behöver 8 timmars sömn och vi somnar klockan 00.00 då kommer vi gå upp klockan 08.00 dagen där på och om man nu skulle vilja gå upp samma tid dagen efter skulle det betyda att man skulle behöva sova vid klockan 00.00 även den natt men det lilla kruxet då är att man inte trött vid den tiden och kan sova. Istället är man trött vid klockan 01.00 och det i sin tur skulle betyda att om vi ska få våra 8 timmars sömn ska vi inte stiga upp innan klockan 09.00. Alltså förskjuts dygnet en timme och därför tycker jag att man vore anpassa jobben efter detta faktum så vi kan ha pigga glad arbetare som har utmärkta förutsättningar för att genom för ett bra arbete. Annars så får vi stället en timmes sömnbrist varje dag och blir trött grottmänniskor som har svårt och skilja på Kellogs Frosties och Kalas Puffar till frukosten på morgonen(Om du nu är en sån människa som äter frukost på morgonen själv så är ajg inget stor anhängare av frukostklubben. Påtala om frukost grymt god flingor med nougat fyllning William har, såna skulle kunna få mig att börja äta frukost)

Hur som helst om ni röstar på mig i nästa val så lovar jag att att jobba förr ett samhälle som anpassar sig efter sömnen och inte tvärtom.  Plus en extra kafferast om dagen där kaffebröd är ett måste. 

Nu har jag dessutom tagit reda på vad det var den franska ungen menade när han kom och sa"Lö tjötablö sakrefritös" eller vad det nu var han sa. Han ville ha en plastpåse till sin jätte stora bil. 

Det var allt från professor Carl W.E. Larsson Keeeetjinga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0