Måste ta ett allvarligt snack med barberaren

Hallå hallå! Sprot&lek Kalle här som måste skriva av sig lite. Jag måste ta ett allvarligt snack med Berry. Jag har nämligen märkt att mitt hår har nått precis motsatt effekt mot det jag vill. Det är inte jätte ofta men ibland får jag kommentarer om mitt hår och det brukar ofta låta ungefär så här "Alltså du har riktigt snyggt hår", "Hur gör du för att få håret så? Jag skulle vilja ha mitt likadant" eller som alldeles nyss då en som gick förbi affärn stan till och sa "Nice haricut"

Folk undrar säkert varför jag klagar det är ju trevligt och få komplimanger att folk tycker att man är snygg i håret men det enda lilla kruxet är att alla dess komplimanger kommer från män som jag aldrig träffat förut. Det är helt motsatt resultat mot vad jag efterfrågar när jag gör ett besök hos klippoteket. Varför är det ingen tjej som kommer förbi och säger "Åh vilket fint hår du har"? För min del behöver det inte ens va en tjej jag tycker ser bra ut. Utan det skulle bara va en skön bekräftelse på att min frisyr även funkar på det motsatta könet för annars är det ju bara gå över till grannen och säga att han får ta och fixa till det här.

Det var likadant när familjen var utomlands för ett par år sen då vi var och åt på restaurang. Då kommer kyparen fram och ger mig någon kommentar om mitt hår som är alldeles för gay för att ens återupprepas i samband med mitt hår. Det tåls att säga att jag bytte frisyr efter det men får ändå samma resultat.

Men men nu är det dags för Sport&lek Kalle och hoppa ut i affärn igen byebye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0