Reflektioner över den gångna helgen

Då börjar helgen närma sig sitt slut och vi kliver in i en ny vecka. En vecka som jag startar som Sport&lek Kalle och jag anar att det är en bra vecka vi ger oss in i. Antagligen så kommer denna optimism av att jag haft en väldigt bra helg som jag nu avslutar med en kopp te och lite bloggande.

Fredagen starta väldigt bra med fika i lekparken med Cus och Linnea där vi sen även får sällskap av Dala och Trumpetra. Tillskillnad från hur normalbilden brukar va när jag träffar Cus och Linnea så var det inge ledsna miner alls på lilla guddottern. Till och med jag kunde bära henne utan att det vart några ropattacker efter pappa. Jag tror hon var för trött och se igenom min vänliga fasad och såg inte den ondska som lurar där under eller något liknande.

Därefter blev det hem och laga lite mat. Det bart min speciallite(eller hur man nu stavart) Snabbmakaroner och burgare. Snabbmakaronerna var för övrigt marinerade i O´boy pulver om ni undrar varför vattnet såg ut som det gjorde vilket inte gjorde någon skillnad på smaken tyvärr men men.    

Fredagen kvällen var inte mindre lyckad den med brädspel och öl. Lill-Ljunken och Stiffie var på besök från Örebro vilket var väldigt trevligt eftersom man inte ser dom så ofta längre. Kvällen började med RISK och det vanns av Stiffie. Men jag vill gärna framhäva min egen insats att från att sitta med endaste två länder och sen ta över hela Asien tycker jag var en bravad. Om inte Lill-Ljunken hade gett upp kanske jag till och med hade haft en chans och vinna. Sen fortsatt det med poker och jag kan ju säga att väldigt oväntat så vann jag, killen med poker spelstilen som heter FEL. Dock inga jätte pengar men ändå det var ju kul att få vinna. Sen avslutades det hela med spelet Master of Movies. Ett spel som jag klara mig igenom med att säga "Pass" på varje fråga. Det spelades även en hel del Wii under kvällen vilket inte var helt fel.

Lördagen som jag inte hade några förväntningar över blev riktigt riktigt bra. Det börja med att Robopeter kom över och sa att idag ska vi testa olika sorters kaffe och cappucino n´shits. Så vi passade på att även käka middag ihop och göra lite dip och skivade grönsaker. Det fanns även naturgodis whiskey, cognac och vitlöksbröd i massor och så drack vi vårt kaffe och kolla genom två skivor Scrubs det var faktikst en riktigt riktigt bra lördag. 

Söndagen har vart väldigt lugn och skön vart en sväng över till herrn Gren och kolla en film slöat lite och bara mått allmänt bra. Så där var mitt te slut och även helgen också som jag är väldigt nöjd med. Hoppas ni haft en bra helg och så syns vi i veckan ha det.

  (Bra lördag kväll) (En hockeymålvakt?) (Dåligt slag?) (Ett pokerfejs flera?)
(Mitt slutgiltiga svar måste bli PASS)

(Gudfar & Linnea i lekparken) 
image208

Kommentarer
Postat av: Dala

du, den där videon funkade förjävla dåligt ^^

2008-03-03 @ 05:07:41
Postat av: matilda

Vilken fin bild på dig och linnea!! :D

2008-03-03 @ 07:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0