Himmelen är det något att ha?

Har funderat över det där med om himlen skulle finnas något jag är rätt tveksam till men man kan ju inte va helt säker och jag är öppen för förslag. Men det beror lite på för om det är så som man har hört att man ska leva ett liv utan synder som det verkar som att mycket utav det roliga i tillvaron är, så verkar himlen inte som någon särkilt rolig plats att vistas i. Jag menar dom som hamnar där verkar ju va lite pryda och tråkiga och då känns det som att det kvittar. Men om det är så att dom här lätta synderna gör så att man inte kommer till himlen finns det då något mellanting för oss som egentligen inte är så elak utan bara vill ha lite kul om man ändå ska ramla omkring här på jorden i ca: 83 år och 5 månader. 

Eller kommer man automatiskt till helvetet då? För då undrar jag hur det är där i så fall. Jag menar man behöver ju som sagt kanske inte var så där jätte ond för att hamna där så vem vet, det kanske kan va rätt skön stämning där nere. Det kanske är som så att det inte är så "himla" pjokigt där ner utan att någon har hittat på det bara för att dom är avundsjuka för att dom inte levt ett fullt så roligt liv och nu sitter på ett moln och spelar plockipinn. 

Tycker dom typ ska ha några prova-på-dagar så man kan få känna efter lite grann vart man skulle vilja hamna. Finns det typ någon ångerrätt om man skulle stå utan för den där porten förvånad över att himmelen faktiskt fanns så att man typ kan få leva om sitt liv efter vart man vill hamna.  Det är ju rätt luddigt det där tycker jag, lite mer konkret info efterfrågas. Jag är inte alls emot himmelen, helvetet som sagt jag är öppen för förslag. Jag är dock lite emot evolutionen då jag tycker den verkar rätt tråkig när det hela väl är slut. Men bara för att jag är emot den så säger jag inte att det inte är så.

Men fram tills någon kommer med lite mer fakta så tror jag att jag hoppar det här med döden tills jag känner mig säker på vad som egentligen kommer att hända. Det är en grej att springa runt lördagskvällarna i ovisshet om vad som kommer hända men ett helt liv, det sätter jag mig emot.

Men något jag är för är sömn så man kan hoppas på lite sköna drömmar och att man inte försover sig i morgon efter att
man leagt här och skrivit vid klockan 01.11 då man egentligen vore ha sovit. 

God natt och lycka till med eran fredag



Kommentarer
Postat av: farmor

Ooops!! Vilka svåra och djupa tankar det var i dag då,Inte ens en farmor o farfar har några svar eller förlsag.Lev ett gott och roligt liv och ta väl hand om dig så länge. Det är ganska intressant att vara gammal också.För du ska veta att i sinnet och själen är man fortfarande ung och något plockepinnspel är inte aktuellt. Kram från de´gamle,

2009-03-27 @ 17:16:16
Postat av: Stefan

Försova sig på en lördag? Det låter konstigt...



Anyway, vill du ha lite tips om himmelen så kan du ju alltid lyssna på Winnerbäck - Alla vägar har sitt pris, där kanske du kan hitta lite inspiration =0)

2009-03-28 @ 11:09:42
URL: http://blogg.stefanssida.se
Postat av: Charles

Haha en av mina favoriter. Fast jag är lite källkritisk vad gäller det där=P

2009-03-28 @ 14:49:31
URL: http://kallerormen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0