Det här måste va bästa tiden och blogga

Nu när fingrarna smattrar snabbare än nånsin över tangentbordet så inte huvudet och förståndet (eller vad jag nu försöker säga) hänger med. Med härliga Håkan i öronen något smått berusad. Det kan verkligen inte finnas något bättre tillfälle att lämna ett litet avtryck i bloggen.

Det är rätt gött att komma hem till flen flen solsken. Igår eller förrgår kanske det heter nu så kom jag hem från jobbet och såg att det regn och förstod att jag aldrig skulle palla med att gå till systemet hemma i öret. Så jag förstod i mitt huvud att det skulle bli en nykter kväll hemma i flen med vännerna. Men ack så fel jag hade för ingen tycker om en nykter Kalle och vänner kunde lösa det stora problemet med en alkohollös Kalle. 

Den här dagen eller gårdagen vad ni nu vill kalla det var också väldigt härlig. Om vi ska börja från där det väsentliga börja så starta dagen med mor och far vid middagen som bestod av Sil och pottäter med tillbehör (nubbe räknas som tillbehör). Efter det gjorde man sin plikt och tog lite kort med bandet för att fixa fodralet till nya skivan. Jag känner att vi alla prestera på högsta möjliga nivå vilket inte inbär att resultatet i slut ändan blev top notch. 

Efter detta presterande drog man iväg till första förfesten och utan att gå in på några detaljer så sluta det med att jag drog vidare till nästa förfest som tillsist tog mig till nästa förfest för att till slut ta mig till festenfesten. Jag ska inte va för kritisk men jag tyckte att "festenfesten" var sådär. Helt okej men lite under förväntningarna. Man träffa en hel del av folket man hade förväntat sig att träffa och en del mindre förväntade men ändå väldigt positiv överraskande personer som träffades.

Hur som helst så slutar det hela med att festenfesten tar mig vidare till en efterfest som vart kort men trevlig. När jag beslöt mig för att det var dags att lämna den(beslutet hade nog att göra med att alla andra som var där skulle sova) så tog jag mig med hjälp av mina fötter ut på ett äventyr även kallat promenad hemmåt. På väg hem mot sveavägen så lägger jag märket till att en person går ikapp mig som frågar vart jag ska och efter mitt svar så kommer vi överens om att det är trevligt att slippa gå ensam så vi tar sällis en bit.

Efter lite mindre än en bit vilket vill säga utanför David så lägger jag märket till en blå bil vilket jag tänker kan mycket väl vara Emelie (för att underlätta för alla emelies så var det Franzén) och så var det. Så där tog promenaden slut och vi skuttar istället in i bilen och får skjuts.  

Allt det här har slutat med att jag har kommit hem till päronen där jag ligger och lyssnar håkan(mannens låtar vi körde allsång på på vägen till efterfesten vilket glädje mig mycket) och funderar i banorna om att om man är så här onykter kanske man ska passa på och sova och jag tror att det är något jag ska passa på att göra.

Så jag får tack för er uppmärksamhet och jag hoppas att....

ZZZzzzZZZzzz

Kommentarer
Postat av: Stefan

Haha, vem gick du med? Eller var det någon lång, mörk främling? =)

2009-05-10 @ 07:42:53
URL: http://blogg.stefanssida.se
Postat av: Mli

Du har alltså sovit med Håkan i natt!? Avis jag blir..

2009-05-10 @ 10:51:00
URL: http://imbittersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0