Kal är duktig

Eller så har jag gjort sånt som förväntas göras och tycker synd om mig själv för att jag har gjort allt detta.. eller nästan i alla fall. Igår så fixa jag dit min cykelkorg på cykeln vilket var lättare sagt än gjort faktiskt. Till att börja med gick det inte med mina spaghettiarmar att få bort lampfästet som jag för övrigt är väldigt besviken på att någon stulit den trasig lampan från. Den personen som gjort det kan lämna tillbaks den för den gjorde väldigt mycket för min cykels skönhet fast att den inte funka känner mig inte som samma person längre när jag framför min cykel. Men hur som helst måste man ju få bort det där fästet för att sätta dit cykelkorgsfästet. Eller måste och måste jag löste det än då med lite tejp fenurlig som jag är.

Men hur begåvad jag än är på att skruva fast cykelkorgar så blir det väldigt svårt när man tappar bort några muttrar som tydligen är rätt viktiga. Så upp på stan blir det till Clas Ohlssons för att köpa lite muttrar. Dock så är jag inte tillräcklig smart för att ta med mig skruvarna som hör till cykelkorgen. Så jag får köpa 6 påsar muttrar och skruvar för att vara på den säkra sidan och en av påsarna var faktiskt rätt. Så nu har jag en väldigt fin cykelkorg monterad på min cykel men styret sitter lite snett så det blir ett framtida projekt att fixa.

Sen idag har jag städat och gjort mat. Fast Städa är väl kanske inte hela sanningen för dammsugningen får vänta tills i morgon. För varför göra saker idag som man kan göra i morgon. Det tråkigaste var disken för jag diskar tydligen bara när jag behöver göra mat vilket iofs är rätt ofta med mitt lilla kylskåp. Men det betyder att jag först gör det väldigt fint i köket för att sen grisa ner det igen när jag lagar mat, och diska efter en sådan ansträngning som att laga mat kommer inte på fråga. 

Så nu sitter jag här och tröstar mig själv med en smoothie för att det är så synd om mig som gjort en massa saker som förväntas att man ska göra någon gång ibland. Det känns som att jag har gjort lite fler grejor som bidrar till att det är synd om mig men kan inte riktigt komma på vad. Till helgen blir det i alla fall att åka till flen och försöka införskaffa ett någorlunda dugligt regnställ. För att cykla i regn är ett dåligt sätt att spendera tid på men att cykla i regn med dåliga kläder är till och med ett lite sämre sätt. 

Vad bitter jag låter idag egentligen är jag rätt nöjd med tillvaron fast att det inte hörs på mitt skrivande. Hur man nu skulle kunna höra vad jag skriver men ni förstår vad jag skriver och missförstår vad jag menar eller något dylikt. Sov gott 



Kommentarer
Postat av: Stefan

"men ni förstår vad jag skriver och missförstår vad jag menar"

haha jag skrattar högt i min ensamhet! det var gulligt skrivet. =)



men vad duktig du är Kal! kom ihåg att det är inte tanken som räknas men ett gott försök är mycket värt!

2009-05-05 @ 22:52:05
URL: http://blogg.stefanssida.se
Postat av: Jan-erik

Jag kan ge dig ett tipps om var du kan få tag i regnställ i Flen. Hör bara av dig så ställer jag upp.

2009-05-06 @ 08:56:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0