Sann glädje!

Alla har vi vart och handlat förut och bara det kan vara en nyckel till glädje beroende på vad det är som inhandlas. Dock brukar inte mina inköp i mataffären vara någon större källa till salighet. Men så kom idag, för just idag när jag skulle gå till kassan och betala hittar jag en kö lång som kinesiska muren som frambringa allt annat än eufori. Men då plötsligt så händer det. Lampan till kassa tre lyser upp och runt omkring mig hör jag en flerstämmig änglakör utlösa ett härligt(aaaaaaah)

Nu kan man ju fråga sig fall det verkligen räcker för att uppnå den riktigt sannglädjen? Givetvis upplevs glädje men sann? Kanske inte just vid det tillfället men ni förstår att denna tursamhet var ingen engångsförseelse. Utan den skulle  hålla i sig under dagen. För när jag besöker livsmedelsbutiken för andra gången denna dag så får jag en deja vu upplevelse då jag kommer fram till kassan och stöter på samma horribla kö. Men även denna gång ler fru Fortuna sitt härliga leende mot mig och öppnar kassa fem.

Se så lite det krävs för att frambringa lite glädje

Kommentarer
Postat av: Matilda

Även muminkex är sann glädje!

2008-01-28 @ 08:33:21
URL: http://pimmelina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0