Speedshopping

Idag har jag lyckats med det väldigt onaturliga fenomenet speedshopping. Jag och Tobbe skulle nämligen upp på stan där jag skulle kolla lite presenter samt spana lite kläder och han skulle lämna en visit på systemet. När vi kommer till stortorget där vi tänkt parkera så dör bilen och vi blir stående. Vi försöker med att starta den men den ger bara i från sig ett konstigt kluckliknande ljud. Så vi ringer Jeppe som får komma och kolla på bilen. Under tiden vi väntar på hans ankomst drar jag iväg och spanar lite och på 15min lyckas jag med att införskaffa två presenter samt en halsduk och möss till mig själv, det är vad jag kallar speedshopping.

 

Hur det gick med bilen? Ja när vi hade gett upp alla hopp om att få igång den och bogsera den(Då den inte verkar ha någon anordning för att applicera  en bogserlina) Så ser Jeppe att det skjuter ut lite gnister ur ett hål när Tobbe försöker start den. Så det hål som fanns fyllde vi igen med en slang som satt löst och vips så funka allt. Är inte det magi så säg. 

 

Gårdagen hade vi Micke och Petra över som hade med sig den lilla bedårande Hilda som jag tror var en aning skraj för mig. Men vem kan klandra henne innerst in så är jag en obehaglig typ=P

 

Nu för stunden sitter jag på ett tåg med riktning mot dom fina Flens trakterna där resterande tid av helgen ska spenderas med Farsdag firande och besök av när och kära.  

 

Men nu tror jag att jag tar en liten sov stund så jag ska orka med melis när jag 


Kommentarer
Postat av: Matilda Lantz

Bilmagi är ingenting som jag förstår mig på :P

2008-11-08 @ 20:48:52
URL: http://pimmelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0