Törstig och det är 2h 16min kvar tills statoil öppnar.

Klockan är nu 03.44 när jag börjar skriva. Gick och la mig strax efter 00.00 och har inte lyckats komma till ro än. Jag är något otäckt törstig så jag nästan är bered på att sno Tobbes bil och åka till statoil bara för att få tag i en cola. Jag har testat lite vatten men det fick mig inte i bättre sinnesstämning. Så nu sitter jag här törstig och vet inte riktigt hur jag ska göra. Det är ju rätt fult att ta någon annans bil och åka iväg utan att fråga och jag vill ju inte väcka honom för att fråga.  

Det lutar nog åt att låta tiden gå och se om jag somnar eller fortfarande är vaken när klockan blivit 06.00 då statoil utanför oss öppnar. Hade jag haft en sänglampa hade jag kanske kunnat läst mig till trötthet. Blir även lite sugen på att spela lite gitarr. Men tycker det inte riktigt är värt det då jag inte har någon stärkare att koppla in den i så jag kan störa grabbarna på riktigt. 3 stycken i en 2:a är härligt.

Någon som har någon kul ny musik att bjuda på kanske? Gått runt och lyssnat sönder en hel del låtar nu och skulle behöva ha några nya att vandalisera mina kollegor på jobbet med "den som spelar högst vinner". Nu när jag tittar här ser jag att mli är inloggad på någon slags google där hon har någon slags blogg ligger på... hm detta ger ju ett förträffligt tillfälle att va så där tråkig som bara jag kan va *hehe* kanske ska ägna lite tid åt djävulskap nu när jag ändå väntar på att klockan ska gå...

Tillbaks nu efter mina elakheter. Hade det inte vart för att jag har en liten gnutta snällhet i mig så hade jag länkat iväg till bloggen men jag låter antagligen det vara. Tror ändå inte det hade blivit uppskattat. Titta nu är det bara 1h 40min kvar till statoil, tiden rullar ju. Har för övrigt planer på att cykla till jobbet imorgon/idag eftersom vädret börjar tillåta det nu. Dessutom så ska man ju tydligen flytta snart så då måste man kunna se till att ta sig till jobbet och bil känns inte riktigt som ett alternativ för mig. Så det blir dags att rulla ut svartapärlan på gatorna igen och göra Örebros gator osäkra. 

Funderar på att testa lite vatten igen då min törstighet gått ett steg längre...

Det är ju helt sjukt att det inte hjälper! Tre glas vatten senare och jag är fortfarande törstig som en kamel. Nu känns det nästan riskabelt att somna för att man lär ju bli något grymt pissnödig om ca: 33min eller något och om jag känner mig själv rätt så lär jag gå upp i sömnen och dra en skvätt över Tobbes nya soffa samt brodern som ligger och sover i den. Det kan man ju iofs tillägga att man har vart och köpt ny soffa till det nya boendet. Grymt stort tack till T och S som hjälpt mig så fint. Det enda jag behövde göra var att hyra en kärra och peka ut en soffa jag tyckte var fin. Resten skötte boysen så jag kunde lugnt titta på när dom slet och bar.

Men jag skulle dock fortfarande behöva lite lampor, matta, en bokhylla, en liten tv-möbel, gardiner och samt några levande växter då blomman som blivit kvar lämnade ser ut att ha gått bort för en lång, lång tid sedan. *haha* jag lyckades nästan supa bort mitt VISA-kort igen eller vad man ska kalla det. För när jag skulle gå och lägga mig nu för 4h och 40 min sedan så skulle jag slänga upp min plånbok på fönsterbläcket. Tror ni inte att VISA-kortet ligger löst och glider ner och fastnar mellan fönsterbläcket och elementet dit inga armar är tillräckligt smala för att nå. Förutom T:s då så nu har jag mitt VISA-kort i säkert förvar i min plånbok. Hur säkert det nu är kan man fråga sig. 

Nu är det 1h sen jag börja skriva så då är det bara 1h och 16min kvar tills statoil öppnar nu. Funderar även på om jag ska cykla upp till Clas Ohlsson och köpa en skiftnyckel i utflyttningspresent till Tobbe då det inte dröjde mycket längre än en månad för mig att bo här och supa bort hans. Det skulle man ju kunna göra. 

Nähä vem orkar sitta här och skriva i flera timmar. Jag tror jag ska spela lite FM i stället och få tiden att gå. Men hoppas ni sover så gott allaför  det gör i alla fall inte jag så ha ett bra liv. 



Kommentarer
Postat av: Matilda Lantz

Prova ett glas mjölk nästa gång :)



skrutt!

2009-04-03 @ 09:03:13
URL: http://pimmelina.blogg.se/
Postat av: Big M

Ja, eller varför inte jogga nån kilometer eller två... det blir man ju oxå trött av har jag hört. :-)



Vi ses imorrn!

2009-04-03 @ 13:07:18
Postat av: Charles

Nu var ju poängen tillsist att jag skulle hålla mig vaken. Men det gick ju så där när jag lyckades somna typ 05.30 eller något sånt=(

2009-04-03 @ 21:58:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0