Kalle-Anka morgon!

Jaha då har man lyckats skämma ut sig riktigt rejält denna morgon. Om man ska förklara hela bravaden måste vi ta oss tillbaks till igår kväll. Jag hade varit och käkat på O'Learys och sett djurgården skämma ut sig mot AIK. Så i min frustration går jag hem och ställer alarmet i datorn på 05.00(eftersom min mobil var kvar glömd hos Ljunkvistarna). Somnar med det samma med datorn på bröstet med en film rullandes. 

Nästa morgon vaknar jag till i huvudet utan att öppna ögonen och jag tänker (F-N, F-N, F-N). Öppnar ögonen och försöker lokalisera datorn som ligger stendöd en bra bit från mig. Märker att jag lindat in mig i datorns strömsladd som inte sitter i datorn längre (där har vi förklaringen till varför datorn är död). Försöker hitta en klocka nånstans i min 22kvadrat men det verkar omöjligt tills jag hittar mp3-spelaren och får på den. Klockan är 10:20nånting kunde jag konstatera och jag kunde också konstatera att jag inte var på jobbet utan var väldigt sen.

Dom där "f-n" jag tänkte när jag låg kvar i sängen blev högt tänkta f-n. På väg mot badrummet(om man nu kan kalla det där lilla för badrum) så slår jag i foten hoppar ut i hallen i vrede över min fotvärk och lyckas ha ner en tavla(så nu mer är mitt hallglov täckt av små vassa glasbitar). Till sist så lyckas jag ta mig in "badrummet" (utan några skärsår i fötterna faktiskt) där jag borstar min små vit, gula, gröna eller vilken färg ni än vill adjektivisera (adjektivisera är säkert inte ett ord men känns väldigt rätt nu i skrivandes stund) mina tänder med. Skulle bara skölja av tandborsten sen så springa ut till cykeln. Då händer det en klassiker jag hade nämligen duschat igår för ovanlighetens skull och då lyckats glömma ta bort tofsen som håller in duschknappen så min avsköljning av tandborsten blev en kalldusch för en påklädd Kalle.

11.11 stämpla jag skamset in på jobbet till skadeglada jobb"kompisars" leenden. Jag hade hoppats på att tråkigheterna hade stannat där. Men nu när jag kom hem så har jag även funnit mitt kylskåp ståendes öppet och läsken jag köpte för att trösta mig själv var så pass skakad att hela min säng är nu mer fylld med coca-cola. Nu vore jag väl egentligen sova istället för att sitta och blogga men jag måste underhålla mig med något under tiden ugnen gör färdigt min mat. 

Ja det är inte lätt att vara jag fast jag skulle aldrig vilja byta med någon annan. Nu börjar det lukta bränt i lägenheten det brukar vara ett säkert tecken på att maten är mer klar än vad den behöver vara. Hej på er

Kommentarer
Postat av: Stefan

Haha inte skulle vi le åt stackars kallerormen!!



Jag lider med dig min vän! =)

2009-05-20 @ 15:32:19
URL: http://blogg.stefanssida.se
Postat av: Anonym

Tack ska du ha kompis!!! Inte många som kan underhålla en så pass mycket med rent vardagliga göromål såsom du!!! :D hahahaha



Kram från oss på Salsta

2009-05-20 @ 18:38:46
Postat av: Emelie

Ditt liv är fortfarande mer spännande än mitt ser jag. Mkt bra gjort Cal.

2009-05-21 @ 23:36:19
URL: http://negern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0