Underbara SJ

Nu sitter jag ute i solen i Halsberg och det kan man tacka SJ för. SJ är ungefär som jag i högstadiet, alltid försenade så man blir förvånad då dom väl är i tid. Har i alla fall sällskap så det är ju trevligt. Sen är det ju det här med att man själv ska komma i tid till tåget. Jag har märkt att jag är en sån här sista sekunden kille. Skulle skriva på kontraktet till lägenheten idag och tänkt att det blir bäst om jag tar det precis innan tåget. Det slutar med att jag får springa iväg till tåget, till automaten för att skriva ut biljetter för jag tänker ju aldrig på att beställa dom här smidiga sms-biljetterna. Så när jag skriver ut min plåt ser jag hur klockan blir precis 15.10 så jag sliter åt mig biljetterna och springa ut ur station och ser att tåget fortfarande inte kommit. Så jag tar ut musiken ur öronen och får höra meddelandet att tåget är försenat med 20 minuter. Hurra hurra hurra för SJ min bäste vän.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0